Videolla Susien videotarinoiden ammattilainen Joni pohtii tekoälyn vaikutuksia markkinointiviestintään.

Tekoäly tulee helpottamaan markkinointiviestinnän tekemistä monin tavoin. Ensinnäkin, se kykenee analysoimaan valtavia määriä dataa nopeammin ja tarkemmin kuin ihmisenä koskaan kykenisimme. Tekoäly mahdollistaa paremman ymmärryksen asiakaskäyttäytymisestä, mieltymyksistä ja trendeistä.

Lisäksi tekoäly voi automatisoida monotonisia ja aikaa vieviä tehtäviä, kuten raporttien luomista, mainoskampanjoiden optimointia ja asiakaspalvelun vastaamista perusongelmiin. Tämä vapauttaa markkinointitiimin resursseja luovempaan työhön ja strategiseen suunnitteluun.

Työkalu on hyvä mutta korvaako se tekijät?

Tekoälyn käyttö herättää keskeisen kysymyksen siitä, miten se vaikuttaa ihmistyövoiman rooliin.

Yksi keskeisimmistä eroista ihmisen ja tekoälyn välillä on luovuus. Ihmiset pystyvät luomaan uusia ideoita, ymmärtämään monimutkaisia tunteita ja näkemään asioita eri näkökulmista. Tämä luovuus on olennainen osa markkinointiviestintää, joka pyrkii vaikuttamaan ihmisten tunteisiin, mielikuviin ja päätöksiin.

Päätöksentekokyvyssä ihmiset voivat myös ottaa huomioon monimutkaisia tekijöitä, kuten eettisiä näkökohtia, sosiaalisia vaikutuksia ja pitkän aikavälin seurauksia. Vaikka tekoäly pystyy analysoimaan valtavia määriä dataa ja tarjoamaan suosituksia, se ei välttämättä kykene harkitsemaan näitä hienovaraisia seikkoja samalla tavalla kuin ihminen.

Tehokas markkinointiviesti tekoälyllä

Tekoälyn avulla yritykset voivat kohdentaa markkinointiviestiään entistä tehokkaammin ja personoidummin. Oikein käytettynä se voi olla merkittävä kilpailuetu, mutta ihmisen näkemystä ja ohjausta tarvitaan edelleen.

Yksi tekoälyn suurimmista vahvuuksista markkinoinnissa on sen kyky analysoida ja ennustaa asiakaskäyttäytymistä. Tekoälypohjaiset järjestelmät voivat käyttää monimutkaisia algoritmeja ja koneoppimista, tunnistamaan trendejä ja ennakoimaan asiakkaiden toimintaa. Tämä mahdollistaa markkinointiviestien ja tarjousten optimoinnin siten, että ne resonoivat kohdeyleisön kanssa entistä paremmin.

Jutun tuottanut, Joni Imm0nen on 24 vuotias Tanssivien Susien videotuotantojen ja tarinoiden ammattilainen, joka on hurahtanut myös digimainonnan ja urheilugrafiikan maailmaan.

Lisää postauksia

Näin syntyy Koulutusvideosarja

Yksi kaunis kesäpäivä laumanjohtaja Heikkisen sähköpostiin ilmestyi viesti luottoasiakkaalta. – Täällä Terrafamen Kaivospuolen käyttöpäällikkö Niskasen Antti päevvää. Meillä olisi kaivoksella ajatuksena tehdä lastaus- ja kuljetuskoulutusta

Lue lisää »

Mitä kuuluu Toivaselle?

Susien tyyliin kuuluu uteliaisuus ja liikkuminen sinne, missä tapahtuu. Lauman toimitus haastatteli perinteikkään perheyrityksen Henkilöstöpäällikköä Alisa Toivasta kaivannaisteollisuuden messuilla Jyväskylässä. Sen verran taustatietona teille kerrottakoon,

Lue lisää »

Tanssivien Susien digijälki-katsaus

Tanssivat Sudet on 10-vuotias sisällöntuotannon moniosaaja. Lauma on tehnyt vuosien varrella satoja videoita ja lukuisia verkkosivuprojekteja asiakkailleen. Nykyisin Susia työllistää myös asiakkaiden somekanavien ylläpito. Tanssivat

Lue lisää »

Sales & concept

Jimi Heikkinen

Olen 43-vuotias Oulussa nykyisin asusteleva yrittäjä. Lukion kautta Kajaanin ammattikorkeakoulusta tradenomiksi valmistumisen jälkeen jälkeen 2006 perustin osakeyhtiön, jonka nimiin olen tehnyt monenlaisia myynti, markkinointi- ja tapahtumaprojekteja.

Millainen ihminen olen?

Minua on aina kiehtonut tarinat ja niiden takana olevat ihmiset. Olen hyvin sosiaalinen ja positiivinen yksilö, mutta vuosien mittaan myös oman ajan arvostaminen on noussut arvoon.

Omat erityisvahvuudet​

Olen ratkaisukeskeinen ihminen ja tykkään asioiden tapahtuvan. Vuosien kokemus yrittäjänä on tuonut myös avarakatseisuutta ja kykyä toimia erilaisten ihmisten parissa. Olen hyvä ideoimaan asiakasprojekteissa uusia näkökulmia.

Missä voisin kehittyä tulevaisuudessa

Ihmisenä ja ammatillisessa mielessä kehittymistä tapahtuu päivittäin. Kunhan muistaa pysyä nöyränä ja kuunnella ihmisten ajatuksia ja mielipiteitä, voi itsekin oppia paljon uutta. Ylivilkkaus ja keskittymiskyky on aina ollut myös haaste, mutta onneksi näitäkin piirteitä voi kehittää.

Asiakasprojekti on mielestäni onnistunut, kun..

Parhaita hetkiä työssä on, kun asiakas saa aidosti lisäarvoa tekemämme työn kautta ja oppii itsekin uutta. Pidän, kun projektissa on uskallettu olla aidosti läsnä, keskusteluissa on oltu rehellisen avoimia niin hyvistä kuin kehitettävistäkin asioista.